Number of the records: 1  

Nové pohledy do dokumentačních sbírek archivu Etnologického ústavu AV ČR

  1. 1.
    0081843 - EÚ 2007 RIV CZ cze C - Conference Paper (international conference)
    Suchomelová, Marcela
    Nové pohledy do dokumentačních sbírek archivu Etnologického ústavu AV ČR.
    [New opinion of the documentary and archival files IE AS CZR.]
    Od lidové písně k evropské etnologii. 100 let Etnologického ústavu Akademie věd České republiky. Brno: Etnologický ústav AV ČR Praha, 2006 - (Pospíšilová, J.; Nosková, J.), s. 218-227. ISBN 80-85010-80-1.
    [Od lidové písně k evropské etnologii. 100 let Etnologického ústavu Akademie věd České republiky. Brno (CZ), 05.10.2005-07.10.2005]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z90580513
    Keywords : archival science-interview * ethnology research * history of institution
    Subject RIV: AC - Archeology, Anthropology, Ethnology

    Příspěvek se zaměřuje na charakter a vývoj archivních fondů a sbírek (Státního) Ústavu pro lidovou píseň z počátku let čtyřicátých až padesátých minulého století. Mezi nevelké svým rozsahem patří zejm. Dotazníková akce v muzeích, Výzkum muzeí, rovněž fond Evidence materiálu lidových staveb. Základem uvedeného dokumentačního materiálu jsou dotazníky, s nimiž především pracovala instituce od začátku své existence. K manipulaci téměř většiny sbírkového a archivního fondu ústavu dochází teprve na počátku 90. let 20. století

    The article is focused on the character and development of archival files and collections preserved in the (State) Institution for Folk Song from the 1940s and 1950s, particularly on three small files – The Museum Interviews and Questionaries File, The Research on Museums File and The Folk Architecture Records. Interviews and questionaries used to be the principle of the institutional researching and their archival files, too. The process of an archival handling has been started since the beginning of 1990s
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0145575

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.