Number of the records: 1  

K výkladu významu neurčitých zájmen v českých a slovinských výkladových slovnících

  1. 1.
    SYSNO ASEP0504943
    Document TypeC - Proceedings Paper (int. conf.)
    R&D Document TypeThe record was not marked in the RIV
    TitleK výkladu významu neurčitých zájmen v českých a slovinských výkladových slovnících
    TitleTreatment of Meaning of Indefinite Pronouns in Czech and Slovenian Monolingual Dictionaries
    Author(s) Mžourková, Hana (UJC-A) ORCID
    Source TitleSlovanská lexikografie počátkem 21. století. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Praha 20. – 22. 4. 2016. - Praha : Slovanský ústav AV ČR, v. v. i., 2018 / Niševa B. ; Blažek D. ; Krejčířová I. ; Skwarska K. ; Šlaufová E. ; Vašíček M. - ISBN 978-80-86420-65-3
    Pagess. 343-349
    Number of pages7 s.
    Publication formPrint - P
    ActionSlovanská lexikografie počátkem 21. století
    Event date20.04.2016 - 22.04.2016
    VEvent locationPraha
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeEUR
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsdictionary ; pronoun ; indefinity ; treatment of meaning
    Subject RIVAI - Linguistics
    OECD categoryLinguistics
    Institutional supportUJC-A - RVO:68378092
    AnnotationČlánek se věnuje výkladu významu neurčitých zájmen ve starších českých výkladových slovnících a ve Slovníku spisovného slovinského jazyka. To vše je doplněno koncepčními výhledy pro připravovaný Akademický slovník současné češtiny.
    Description in EnglishThe paper focuses on the interpretation of the meaning of indefinite pronouns in older Czech monolingual Dictionaries and in the Dictionary of Standard Slovenian. The latest findings from the Academic Dictionary of Contemporary Czech are also discussed.
    WorkplaceThe Czech Language Institute
    ContactYvona Tesařová, tesarova@ujc.cas.cz, Tel.: 225 391 406 ; Marie Chybová, m.chybova@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 515 ; Helena Svobodová, knihovna.dial.brno@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 266
    Year of Publishing2020
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.