Number of the records: 1  

Participants in Mathematics Teacher Education

  1. 1.
    0312200 - MÚ 2009 RIV NL eng M - Monography Chapter
    Benke, G. - Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    The Use of Action Research in Teacher Education.
    [Využití akčního výzkumu ve výuce učitelů.]
    Participants in Mathematics Teacher Education. Rotterdam: Sense Publishers, 2008 - (Krainer, K.; Wood, T.), s. 283-308. International Handbook of Mathematics Teacher, 3. ISBN 978-90-8790-548-4
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : action research * mathematics teacher education * reflection
    Subject RIV: AM - Education

    The chapter focuses on teachers and teacher educators as key players in the further development of the mathematics teaching profession. The use of action research in mathematics teacher education is analysed. The key notion is (critical) reflection. General considerations on characteristics and aspects of action research are combined with examples from two countries.

    V kapitole je ukázána klíčová role učitele a "vzdělavatele učitelů" v dalším rozvíjení profese učitele. Je analyzován akční výzkum v přípravě učitelů matematiky. Jsou uvedeny obecné úvahy vztahující se k vymezení a aspektům akčního výzkumu v kombinaci s ukázkami ze dvou zemí.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0163328

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.