Number of the records: 1  

Kompetence učitele a akční výzkum ve vyučování matematice

  1. 1.
    0106947 - MU-W 20040154 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A. - Macháčková, J.
    Kompetence učitele a akční výzkum ve vyučování matematice.
    [Teacherďs competences and action research in mathematics teaching.]
    9. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň: JČMF, 2004, s. 315-322.
    [Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol/9./. Srní (CZ), 11.11.2004-13.11.2004]
    R&D Projects: GA ČR GA406/02/0829
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z1019905
    Keywords : subject didactic and pedagogical competence of teacher * self-and common reflection * action research
    Subject RIV: AM - Education

    V příspěvku je zdůrazněna významná role systematického provádění sebereflexí a kolektivních reflexí v profesním rozvoji učitele. Reflexe a akční výzkum jsou ukázány jako klíčové prvky v rozvíjení oborově didaktické i pedagogické kompetence učitele a tím i ve zkvalitňování vyučování matematice. Východiskem jsou videozáznamy z realizace vyučovacích experimentů navržených učiteli.

    In the contribution meaningful role of systematic carrying out of self-reflection and common reflection in the professional development of teachers. Reflection and action research are shown as key items in the development of subject-didactic and pedagogical competences of teachers and in improvement of quality of mathematics education and teaching. The base of contribution is a video recording of realisation of teaching experiments designed by teachers themselves.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0014119

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha.pdf0694.1 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.