Number of the records: 1
Přípravek pro vnášení zatížení při štípacím lomovém testu cementových kompozitů
- 1.0453019 - ÚFM 2016 RIV CZ cze L - Prototype, f. module
Seitl, Stanislav - Veselý, V.
Přípravek pro vnášení zatížení při štípacím lomovém testu cementových kompozitů.
[A tool for impose of the load in wedge splitting fracture test for cement-based composites.]
Internal code: Loteck ; 2015
Technical parameters: Sklon klínu 15°, maximální délka zatěžovací dráhy 120 mm, maximální šířka tělesa 150 mm, maximální zatížení 50 kN
Economic parameters: zvýšení přesnosti a efektivnosti měření lomových parametrů cementových kompozitů
R&D Projects: GA MŠMT(CZ) ED1.1.00/02.0068
Institutional support: RVO:68081723
Keywords : wedge splitting test * cementitious composites * fracture parameters * fracture energy
Subject RIV: JL - Materials Fatigue, Friction Mechanics
http://www.ipm.cz/group/doc/ceitec/Seitl_pripravek_funkcni_vzorek.pdf
Přípravek sestává ze tří dílů, a to nosníku s klíny upevňovanému k hornímu příčníku zkušebního lisu a dvou kusů roznášecích příložek vkládaných do zatěžovací drážky ve zkušebním tělese. Nosník s klíny je připojen k příčníku lisu přes liniový kloubový spoj umožňující jeho naklánění kolem příčné osy (vahadlové rozložení zatížení mezi přední a zadní stranu zkušebního tělesa). Roznášecí příložky umisťované do drážky v horní části zkušebního tělesa jsou na předním a zadním čele opatřeny čepy s ložisky, mezi něž jsou vtlačovány klíny zatěžovacího nosníku. Klíny jsou z nosníku demontovatelné, je možné je nahradit klíny jiné šířky či sklonu, což lze využít v modifikacích zkoušky štípáním klínem pro testování materiálů různé duktility
The tool consists of three parts, namely the beam with wedges being fixed to the upper jaw of the loading machine and of two pieces of loading platens being inserted into the loading groove in the specimen. The beam with wedges is connected to the crosshead of the loading machine via a linear joint enabling its tilting around a transversal axis. The loading platens inserted in the groove in the upper part of the specimen are provided with bearings on pins cantilevered into the front and rear face plate of the platen. The wedges are pushed to penetrate between those bearings. The wedge parts are removable from the loading beam, in order to be possible to substitute it by another one with different wedge width or slope, which can be used in modifications the wedge splitting test applied for testing of materials of with various levels of ductility
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0253913
Number of the records: 1