Number of the records: 1  

Postavení žen v české vědě a aktivity na jejich podporu. Monitorovací zpráva za rok 2008

  1. 1.
    SYSNO ASEP0323028
    Document TypeV - Research Report
    R&D Document TypeO - Ostatní
    TitlePostavení žen v české vědě a aktivity na jejich podporu. Monitorovací zpráva za rok 2008
    TitlePositon of women in the czech science and supporting activities. Report 2008
    Author(s) Tenglerová, Hana (SOU-Z) RID, ORCID, SAI
    Issue dataPraha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i, 2008
    ISBN978-80-7330-158-3
    Number of pages49 s.
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordswomen in science ; statistics ; policies
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D ProjectsOK08007 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnnotationPodíl vědkyň v ČR se nemění, zůstává minimálně od roku 2001 na hodnotě 25 %. Ve srovnání s většinou zemí EU zaostáváme. Přestože počet aktivit, které podporují vědkyně, pomalu roste, generový mainstreaming žádná z vědeckých institucí ani státní orgány neuplatňují. Publikace obsahuje statistický přehled, výčet současných aktivit, které mají za cíl ženy ve vědě podpořit, a stručnou reflexi toho, jak téma postavení žen a genderové rovnosti vnímají zástupci vědeckých institucí a státních orgánů.
    Description in EnglishThere have been no changes in the percentage of women researchers in the Czech Republic since 2001, which remains at 25 %. Compared to EU countries, the CR lags behind. Despite some activities that support women researchers, neither research institutions nor governmental bodies dealing with science policy apply gender mainstreaming. The publication contains statistics, gives information about current activities aimed at supporting gender equality and reflects stakeholders’ attitudes.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2009
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.