Numerické modelování magnetického pole uvnitř a vně trolejbusu
1.
SYSNO ASEP
0088009
Document Type
K - Proceedings Paper (Czech conf.)
R&D Document Type
Conference Paper
Title
Numerické modelování magnetického pole uvnitř a vně trolejbusu
Title
Numerical Analysis of the Magnetic Field of the Trolley Bus
Author(s)
Nečesaný, Jakub (UT-L) Škramlík, Jiří (UT-L)
Source Title
Liberecké Elektrické Pohony - LiPo 2007. - Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2007
- ISBN 978-80-7372-272-2
S. 161-166
Number of pages
6 s.
Action
Liberecké elektrické pohony - LiPo 2007
Event date
06.11.2007-07.11.2007
VEvent location
Liberec
Country
CZ - Czech Republic
Event type
CST
Language
cze - Czech
Country
CZ - Czech Republic
Keywords
magnetic field ; quickfield ; trolley bus
Subject RIV
JA - Electronics ; Optoelectronics, Electrical Engineering
R&D Projects
GA102/06/0112 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
CEZ
AV0Z20570509 - UE-C, UT-L (2005-2011)
Annotation
Příspěvek se zabývá numerickým modelováním magnetického pole uvnitř a vně trolejbusu 21Tr se stejnosměrným pohonem a silovými polovodičovými prvky GTO resp. IGCT na základě experimentálně naměřených hodnot. Výpočty jsou provedeny v numerickém programu Quickfield. Související problematika přiřešení je rovněž v příspěvku diskutována.
Description in English
This work is focused on magnetic field modeling and analysis inside and outside the trolley bus 21Tr. Computation is carried out for various working regimes for application of two different power switching semiconductor devices. Influence on environment and near low-current and telecommunication systems is evaluated. Computation of the magnetic field is per-formed by a professional FEM-based program QUICKFIELD. Problems associated with numerical computation are discussed. Local maximum of the magnetic field is also determined.
Workplace
Institute of Thermomechanics
Contact
Marie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823
Year of Publishing
2008
Number of the records: 1
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.