Number of the records: 1  

Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování

  1. 1.
    0383605 - MÚ 2013 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování.
    [Regularities and dependences as an environment for inquiry based education.]
    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň: Vydavatelský servis, 2012 - (Ausbergerová, M.; Bastl, B.; Lávička, M.), s. 69-74. ISBN 978-80-86843-38-4.
    [Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Srní na Šumavě (CZ), 08.11.2012-10.11.2012]
    Institutional support: RVO:67985840
    Keywords : teachers profession * inquiry based education * primary school
    Subject RIV: AM - Education

    Požadavky na profesní kompetence učitele rostou. Ukazuje se, že pro prohlubování a zkvalitňování znalostí budoucích učitelů prvního stupně základní školy zaujímají významnou roli zkušenosti s badatelsky orientovaným vzděláváním. Proto se snažíme vyhledávat a navrhovat výuková prostředí a realizovat v nich přípravu studentů učitelství tak, aby měli možnost sami prožít badatelsky orientovanou výuku z pozice žáka a uvědomit si její přínos.

    Requirements for teacher professional competence grow. It turns out that for deepening and improving the knowledge of future primary schools teachers occupy an important role the experience with inquiry based education. Therefore, we are trying to find and design learning environments and implement them in the preparation of teacher students so that they have the possibility to experience yourself inquiry based education from the position of the pupil and realize its benefits.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0213489

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.