Number of the records: 1  

Matematická gramotnost a vyučování matematice

  1. 1.
    0376826 - MÚ 2013 RIV CZ cze B - Monography
    Hošpesová, A. - Kuřina, F. - Cachová, J. - Macháčková, Jana - Roubíček, Filip - Tichá, Marie - Vaníček, J.
    Matematická gramotnost a vyučování matematice.
    [Mathematical literacy and mathematics education.]
    1. - České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011. 231 s. ISBN 978-80-7394-259-5
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : mathematical literacy * teacher competencies * calculi
    Subject RIV: AM - Education

    Kniha se zabývá různými tématy spojenými s rozvíjením matematické gramotnosti v základním matematickém vzdělávání. Autoři se soustřeďují na prolínání matematických kompetencí učitele s problémy didaktickými, zejména pak zdůrazňují systematickou praxi, v níž si žák buduje vlastní matematický svět. Je věnována pozornost motivaci, probuzení a udržení zájmu o matematiku zejména systematickou prací s vhodnými modely, soustavou přitažlivých úloh a jejich tvořením a využíváním výpočetní techniky.

    The book discussed different issues connected with development of mathematical literacy in primary mathematics education. The authors emphasize links between and blending of a teacher's mathematical competences with didactic issues, namely the emphasis on the systematic practice in which the pupils construct their own mathematical world. Authors' attention was directed at motivation, at arousing and sustaining pupils' interest in mathematics, especially through systematic work with suitable models, through sets of attractive problems and their posing, and through the use of information technologies.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0209134

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.