Number of the records: 1  

Testing manual for railway wheel fracture toughness evaluation on Charpy type specimen

  1. 1.
    SYSNO ASEP0045528
    Document TypeL - Prototype, Functional Specimen
    R&D Document TypePrototype, Functional Specimen
    TitleTesting manual for railway wheel fracture toughness evaluation on Charpy type specimen
    TitleZkušební manuál pro hodnocení lomové houževnatosti železničních dvojkolí za použití Charpyho těles
    Author(s) Matušek, P. (CZ)
    Holzmann, Miloslav (UFM-A)
    Dlouhý, Ivo (UFM-A) RID, ORCID
    Year of issue2003
    Int.Code25839314
    SResult web page, Location of the resultBonatrans, a.s. Bohumín, European Railway Wheelset Association
    Technical parametersProcedura vychází z nových poznatků o lomovém chování oceli R7T. Místo mechanického průměrování lokálních odolností vůči lomu, ke kterému dochází u 30 mm těles typu CT, tělesa typu Charpy s trhlinou poskytují zcela exaktní obraz o lomového chování.
    Economic parametersCca 40 % úspora nákladů na hodnocení odolnosti vůči lomu železničních dvojkolí. Absolutní výše závisí na počtu vyrobených dvojkolí a výrobců, kteří hodnotící proceduru aplikují.
    Owner NameBONATRANS a.s. Bohumín
    Registration Number of the result owner25839314
    Use by another entityN - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence
    License fee feeN - Poskytovatel licence nepožaduje licenční poplatek
    Languageeng - English
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsrailway wheelset ; fracture toughness ; testing manual
    Subject RIVJL - Materials Fatigue, Friction Mechanics
    R&D ProjectsIBS2041001 GA AV ČR - Academy of Sciences of the Czech Republic (AV ČR)
    AnnotationKey steps of newly suggested procedure of fracture toughness evaluation of the steel for railway wheelsets are specified as a outcome of long term research works. The procedure in form of manual for any laboratory working in this field is based on recent valid standards but giving for the particular application quite new and exact approach. The procedure has been verified experimentally also by independent laboratory and it has been accepted for technical discussions by corresponding authority in this field – European Railway Wheel Association (ERWA).
    WorkplaceInstitute of Physics of Materials
    ContactYvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485
    Year of Publishing2006
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.