Number of the records: 1
Testing manual for railway wheel fracture toughness evaluation on Charpy type specimen
- 1.
SYSNO ASEP 0045528 Document Type L - Prototype, Functional Specimen R&D Document Type Prototype, Functional Specimen Title Testing manual for railway wheel fracture toughness evaluation on Charpy type specimen Title Zkušební manuál pro hodnocení lomové houževnatosti železničních dvojkolí za použití Charpyho těles Author(s) Matušek, P. (CZ)
Holzmann, Miloslav (UFM-A)
Dlouhý, Ivo (UFM-A) RID, ORCIDYear of issue 2003 Int.Code 25839314 SResult web page, Location of the result Bonatrans, a.s. Bohumín, European Railway Wheelset Association Technical parameters Procedura vychází z nových poznatků o lomovém chování oceli R7T. Místo mechanického průměrování lokálních odolností vůči lomu, ke kterému dochází u 30 mm těles typu CT, tělesa typu Charpy s trhlinou poskytují zcela exaktní obraz o lomového chování. Economic parameters Cca 40 % úspora nákladů na hodnocení odolnosti vůči lomu železničních dvojkolí. Absolutní výše závisí na počtu vyrobených dvojkolí a výrobců, kteří hodnotící proceduru aplikují. Owner Name BONATRANS a.s. Bohumín Registration Number of the result owner 25839314 Use by another entity N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence License fee fee N - Poskytovatel licence nepožaduje licenční poplatek Language eng - English Country CZ - Czech Republic Keywords railway wheelset ; fracture toughness ; testing manual Subject RIV JL - Materials Fatigue, Friction Mechanics R&D Projects IBS2041001 GA AV ČR - Academy of Sciences of the Czech Republic (AV ČR) Annotation Key steps of newly suggested procedure of fracture toughness evaluation of the steel for railway wheelsets are specified as a outcome of long term research works. The procedure in form of manual for any laboratory working in this field is based on recent valid standards but giving for the particular application quite new and exact approach. The procedure has been verified experimentally also by independent laboratory and it has been accepted for technical discussions by corresponding authority in this field – European Railway Wheel Association (ERWA). Workplace Institute of Physics of Materials Contact Yvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485 Year of Publishing 2006
Number of the records: 1