Number of the records: 1  

Post-buckled behaviour in thin-walled construction and its partial "erosion" due to repeated loading

  1. 1.
    0305657 - ÚTAM 2011 RIV BE eng A - Abstract
    Škaloud, Miroslav - Zörnerová, Marie
    Post-buckled behaviour in thin-walled construction and its partial "erosion" due to repeated loading.
    [Pokritické chování tenkostěnných konstrukcí a jeho částečná "eroze" způsobená opakovaným namaháním.]
    Hommages a` René Maquoi. Liege: Université de Liege, 2007 - (Jaspart, J.; Rondal, J.). s. 227-238
    [Hommages à René Maquoi. 14.12.2007, Liège]
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA103/06/0064; GA AV ČR(CZ) IAA200710603
    Grant - others:GA ČR(CZ) GA103/05/2059; GA ČR(CZ) GA103/05/2003
    Program: GA
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z20710524
    Keywords : thin-walled construction * cumulative damage * repeated loadidg
    Subject RIV: JM - Building Engineering

    Abstract. The promising idea of thin-walled steel construction can be materialised thanks to the phenomenon of post-buckled behaviour that governs the performance of structural systems made of slender plate elements if they are subjected to quasi-constant loading. However, when the systems are under the action of many times repeated loads, a substantial portion of the post-critical reserve of strength is eroded by the cumulative damage process that is generated by the repeated loading. This erosion is studied by means of an analysis of the results of numerous fatigue tests conducted by the authors in Prague, and a number of important conclusions for design is then drawn.

    Myšlenka tenkostěnných ocelových konstrukcí může být uskutečněna díky pokritickému chování konstrukčních systémů sestávajících z tenkostěnných prvků, jsou-li namahány quasi-konstantním zatížením. Jeli ale systém namahán mnohonásobně se opakujícím zatížením, podstatná část pokritické rezervy zatížení je oderodována procesem kumulace poškození, který vzniká vlivem opakovaného zatížení. Tato eroze byla studována pomocí analyzy výsledků experimentů prováděných v Praze a byla odvozena řada závěrů důležitých pro návrh.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0004543

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.