Number of the records: 1  

K otázce stanovení objektivních kritérií pro klasifikaci a lexikografické zachycení slovnědruhového přechodu. Na příkladu staročeského „kde“

  1. 1.
    0505147 - ÚJČ 2020 RIV CZ cze C - Conference Paper (international conference)
    Šimek, Štěpán
    K otázce stanovení objektivních kritérií pro klasifikaci a lexikografické zachycení slovnědruhového přechodu. Na příkladu staročeského „kde“.
    [On the problem of defining of objective criterions for classification and lexicographical description of a word-class transition. By way of an example of the Old Czech „kde“.]
    Lidská zkušenost jako součást jazykové sémantiky (?). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018 - (Bednaříková, B.; Stůjová, P.), s. 47-59. Sborníky. ISBN 978-80-244-5394-1.
    [Mezinárodní setkání mladých lingvistů Olomouc 2014 /15./. Olomouc (CZ), 12.05.2014-14.05.2014]
    R&D Projects: GA ČR GAP406/10/1153
    Institutional support: RVO:68378092
    Keywords : diachrony * lexicon * lexicological analysis * functional-structural description * semem * lexicographical processing
    OECD category: Linguistics

    Studie nejprve podává stručný popis kategorií, které tvoří rámec odhalující sémickou strukturu lexikální jednotky, na jehož základě byl analyzován vývoj stč. kde za účelem jeho co nejobjektivnějšího lexikografického popisu v diachronním slovníku. Následně představuje nástin tohoto zpracování, dokládaný citacemi z dobových textů.

    The article focuses on the description of newly developed framework consisting of components which constitute the structure of semes of the Old Czech adverb/conjunction kde. The framework was employed in the description of the semantic and grammatical development of the complex lexical unit in a diachronic dictionary. The particular meanings of kde are summarized and attested by quotations from mediaeval texts.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0296657

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.