Number of the records: 1  

Zatížení svorníků v silně namáhavém masivu

  1. 1.
    SYSNO ASEP0501789
    Document TypeK - Proceedings Paper (Czech conf.)
    R&D Document TypeThe record was not marked in the RIV
    TitleZatížení svorníků v silně namáhavém masivu
    TitleBolts loading in the stronly stressed rock mass
    Author(s) Waclawik, Petr (UGN-S) RID
    Sahendra, Ram (UGN-S)
    Šňupárek, Richard (UGN-S) RID
    Number of authors3
    Source TitleZpevňování, těsnění a kotvení horninového masivu a stavebních konstrukcí 2019. - Ostrava : VŠB-TUO, FAST, 2019 - ISBN 978-80-248-4264-6
    S. 144-150
    Number of pages7 s.
    Publication formPrint - P
    ActionZpevňování, těsnění a kotvení horninového masivu a stavebních konstrukcí 2019
    Event date14.02.2019 - 15.02.2019
    VEvent locationOstrava
    CountryCZ - Czech Republic
    Event typeCST
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    KeywordsRoadway-Pillar mining method ; ČSM Mine ; coal pillars
    Subject RIVDH - Mining, incl. Coal Mining
    OECD categoryMechanical engineering
    Institutional supportUGN-S - RVO:68145535
    AnnotationPři zkušebním provozu modifikované metody komora-pilíř s ponechanými stabilními pilíři, nazvané chodba-pilíř byla na Dole ČSM použita svorníková výztuž stropu a boků chodeb (stěn ponechaných pilířů). Zatížení a deformace svorníků byly měřeny v rámci rozsáhlého geotechnického monitoringu [1,2]. Následně bylo použito matematického modelování v softwaru Itasca FLAC3D [3] pro lepší objasnění zatěžovacích charakteristik svorníkové výztuže.
    Description in EnglishThe trial test of new mining method “Roadway-Pillar” was finished at the underground coal mine – ČSM Mine. The wide ranging monitoring was focused on the load bearing capacity of coal pillars and strata deformation changes induced by the roadway-pillar mining method. The results of monitoring allowed bolts loading and loading characteristics to be described. Further, an attempt is made to understand the rock bolt loading characteristics at different stages of rib dilation using numerical modelling with the available properties of rock mass and reinforcement for the studied site. Elastic and Mohr Coulomb strain-softening constitutive models are considered in FLAC3D to evaluate the performance of the rock bolts.
    WorkplaceInstitute of Geonics
    ContactLucie Gurková, lucie.gurkova@ugn.cas.cz, Tel.: 596 979 354
    Year of Publishing2020
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.