Number of the records: 1  

Modelling of authentic reflectance behaviour in virtual environments

  1. 1.
    0411405 - UTIA-B 20050135 RIV FR eng J - Journal Article
    Haindl, Michal - Filip, Jiří
    Modelling of authentic reflectance behaviour in virtual environments.
    [Modelování autentického reflektančního chování ve virtuálním prostředí.]
    ERCIM News. č. 62 (2005), s. 49-50. ISSN 0926-4981
    R&D Projects: GA AV ČR IAA2075302; GA MŠMT 1M0572; GA AV ČR 1ET400750407
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10750506
    Keywords : BTF textures * virtual reality * image modelling
    Subject RIV: BD - Theory of Information

    Recent advances in computer hardware and virtual modelling allow respecting view and illumination dependencies of natural surface materials. The corresponding texture representation in the form of Bidirectional Texture Function (BTF) enables significant improvements of virtual models realism at the expense of immense increase of material sample data space. Thus introduction of some fast compression, modelling and rendering method for BTF data is inevitable. Article describes such mathematical models.

    Současný pokrok v počítačové technice a virtuálním modelování dovoluje respektovat vizuální závislost povrchu přírodních materiálů na úhlech pohledu a osvětlení. Odpovídající texturní reprezentace ve formě Bidirectional Texture Function (BTF) umožňuje výrazné zlepšení realismu virtuálních modelů za cenu ohromného nárůstu dat. Proto je nezbytné zavedení nějaké rychlé kompresní, modelovací a zobrazovací metody. V článku zavádíme takové odpovídající matematické modely.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0131487

     
     

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.