Number of the records: 1  

Treatment of experimental status epilepticus in immature rats: dissociation between anticonvulsant and antiepileptogenic effects

  1. 1.
    0039148 - FGÚ 2007 RIV US eng J - Journal Article
    Suchomelová, Lucie - Baldwin, R. A. - Kubová, Hana - Thompson, K. W. - Sankar, R. - Wasterlain, C. G.
    Treatment of experimental status epilepticus in immature rats: dissociation between anticonvulsant and antiepileptogenic effects.
    [Léčba experimentálního epileptického statu u mláďat potkanů: disociace mezi antikonvulsivním a antiepileptickýcm účinkem.]
    Pediatric Research. Roč. 59, č. 2 (2006), s. 237-243. ISSN 0031-3998. E-ISSN 1530-0447
    Grant - others:ILAE(BE) Fellowship; Johnson&Johnson´s(US) Pharm. Res. Institute; NINDS(US) NS13515; NINDS(US) NS046516; NINDS(US) NS045911
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z50110509
    Keywords : status epilepticus * treatment * immature rats
    Subject RIV: ED - Physiology
    Impact factor: 2.619, year: 2006

    We found dissociation between anticonvulsant and antiepileptic effects of diazepam and topiramate in the model of status epilepticus (SE) in two age groups of immature rats. Effects of topiramate on SE were age-dependent however epileptogenesis was partially or completely blocked in both ages. Anticonvulsive effects of diazepam were better than antiepileptogenic effects in younger animals, whereas diazepam was ineffective in older rats

    Sledovali jsme vliv léčby epileptického statu (SE) vyvolaného experimentálně LiCl/pilokarpinem u různých věkových skupin mláďat potkana s použitím diazepamu a topiramátu na akutní průběh SE a tíži epileptických záchvatů v dospělosti. Výsledky ukazují, že účinky topiramátu na průběh SE závisí na věku zvířat, ale u všech věkových skupin dochází k úplnému či částečnému potlačení epileptogeneze. Diazepam měl lepší antikonvulsivní než antiepileptogenní účinky u mladších zvířat, u starších se účinek neprojevil
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0133311

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.