Number of the records: 1  

Mnohohlasem. Vyjednávání ženských prostorů po roce 1989

  1. 1.
    SYSNO ASEP0040968
    Document TypeM - Monograph Chapter
    R&D Document TypeMonograph Chapter
    Title"Je to taková moje libůstka..." aneb o prosazování proženských témat v médiích
    Title„Such a craze of mine...” or on the promotion of women-oriented
    Author(s) Řeháčková, Dana (SOU-Z)
    Source TitleMnohohlasem. Vyjednávání ženských prostorů po roce 1989. - Praha : Sociologický ústav AV ČR, 2006 / Hašková Hana ; Křížková Alena ; Linková Marcela - ISBN 80-7330-087-7
    Pagess. 119-130
    Number of pages22 s.
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsactor and structure, ; commercial pressure ; hierarchies in editorial rooms,
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D Projects1P05OK459 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    CEZAV0Z70280505 - SOU-Z (2005-2011)
    AnnotationText zkoumá roli novinářek v prosazování proženských témat v médiích. Na základě rozhovorů s novinářkami ze soukromých a veřejnoprávních médií se text pokouší postihnout vztah mezi strukturami mediálních organizací a novinářkami jako individuálními aktérkami. Zaměřuje se na to, jak se na výsledné podobě mediálního produktu a prosazování proženských témat do veřejného diskurzu podílejí osobní postoje novinářek, jaký dopad mají na podobu produktu mediální rutiny a organizační faktory a jak pronikání proženských témat do médií ovlivňují vnější aktéři.
    Description in EnglishThe paper examines the role of female journalists in promoting women-oriented topics in the media. Based on interviews with female journalists from private and public media, the analysis strives to capture the relationships between the structures of media organisations and journalists as individual actors. It concentrates on how the personal attitudes of female journalists become reflected in the final shape of the media product and in promoting women-oriented topics, what impact media routines and organisational factors have on the shape of the product and how the penetration of women-oriented topics in the media is influenced by external actors.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2007
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.