Number of the records: 1
Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
- 1.
SYSNO ASEP 0582025 Document Type L - Prototype, Functional Specimen R&D Document Type Prototype, Functional Specimen RIV Subspecies Functional Specimen Title Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi Title Wheel for freight transport with higher utility properties Author(s) Pavčo, J. (CZ)
Fajkoš, R. (CZ)
Peter, O. (CZ)
Pokorný, Pavel (UFM-A) ORCID
Dlhý, Pavol (UFM-A) ORCID
Hutař, Pavel (UFM-A) RID, ORCIDNumber of authors 6 Year of issue 2023 Int.Code 202302 Technical parameters Jedná se o design kola určeného pro nápravové zatížení 22,5, nebo 25 tun. Kolo je vyrobeno z jakosti materiálu ER7 v souladu s normou EN 13261. Konstrukce kola odpovídá normě EN 13979-1. Tento typ kola přináší výrazně nižší LCC a zároveň delší životnost díky možnosti provozování kola až do průměru 830 mm. Economic parameters Funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Prošel potřebným testováním, tj. únavovou a brzdnou zkouškou a byl mu udělen certifikát TSI identifikačního čísla: 1010/1/CB/2023/RST/DEEN/TRRC8614960/V01. Tento funkční vzorek je předstupeň prototypu napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace. Owner Name Ústav fyziky materiálů AV ČR, v. v. i. Registration Number of the result owner 68081723 Applied result category by the cost of its creation A - Vyčerpaná část nákladů <= 5 mil. Kč License fee fee A - Poskytovatel licence požaduje licenční poplatek Internal identification code of the product assigned by its creator, Regulation no., 2023002 Language cze - Czech Country CZ - Czech Republic Keywords railway wheels ; fatigue design ; braking Subject RIV JL - Materials Fatigue, Friction Mechanics OECD category Audio engineering, reliability analysis R&D Projects FW03010149 GA TA ČR - Technology Agency of the Czech Republic (TA ČR) Institutional support UFM-A - RVO:68081723 Annotation Jedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě. Description in English This is a functional sample of the new optimized railway wheel of the BTG design of the fourth generation with higher utility properties. The design was derived on the basis of a complex methodology for the design of a optimized wheels, which was developed as part of the project FW03010149, with the fact that the principle of the calculation methodology is described in the reports for this TAČR project. This methodology is designed to include a combination of braking and heating of the wheel with a block brake while simultaneously taking into account the stress-strain characteristics in the wheel loaded during train ride. Workplace Institute of Physics of Materials Contact Yvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485 Year of Publishing 2024
Number of the records: 1