Number of the records: 1  

Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi

  1. 1.
    SYSNO ASEP0582025
    Document TypeL - Prototype, Functional Specimen
    R&D Document TypePrototype, Functional Specimen
    RIV SubspeciesFunctional Specimen
    TitleKolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
    TitleWheel for freight transport with higher utility properties
    Author(s) Pavčo, J. (CZ)
    Fajkoš, R. (CZ)
    Peter, O. (CZ)
    Pokorný, Pavel (UFM-A) ORCID
    Dlhý, Pavol (UFM-A) ORCID
    Hutař, Pavel (UFM-A) RID, ORCID
    Number of authors6
    Year of issue2023
    Int.Code202302
    Technical parametersJedná se o design kola určeného pro nápravové zatížení 22,5, nebo 25 tun. Kolo je vyrobeno z jakosti materiálu ER7 v souladu s normou EN 13261. Konstrukce kola odpovídá normě EN 13979-1. Tento typ kola přináší výrazně nižší LCC a zároveň delší životnost díky možnosti provozování kola až do průměru 830 mm.
    Economic parametersFunkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Prošel potřebným testováním, tj. únavovou a brzdnou zkouškou a byl mu udělen certifikát TSI identifikačního čísla: 1010/1/CB/2023/RST/DEEN/TRRC8614960/V01. Tento funkční vzorek je předstupeň prototypu napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace.
    Owner NameÚstav fyziky materiálů AV ČR, v. v. i.
    Registration Number of the result owner68081723
    Applied result category by the cost of its creationA - Vyčerpaná část nákladů <= 5 mil. Kč
    License fee feeA - Poskytovatel licence požaduje licenční poplatek
    Internal identification code of the product assigned by its creator, Regulation no.,2023002
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsrailway wheels ; fatigue design ; braking
    Subject RIVJL - Materials Fatigue, Friction Mechanics
    OECD categoryAudio engineering, reliability analysis
    R&D ProjectsFW03010149 GA TA ČR - Technology Agency of the Czech Republic (TA ČR)
    Institutional supportUFM-A - RVO:68081723
    AnnotationJedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě.
    Description in EnglishThis is a functional sample of the new optimized railway wheel of the BTG design of the fourth generation with higher utility properties. The design was derived on the basis of a complex methodology for the design of a optimized wheels, which was developed as part of the project FW03010149, with the fact that the principle of the calculation methodology is described in the reports for this TAČR project. This methodology is designed to include a combination of braking and heating of the wheel with a block brake while simultaneously taking into account the stress-strain characteristics in the wheel loaded during train ride.
    WorkplaceInstitute of Physics of Materials
    ContactYvonna Šrámková, sramkova@ipm.cz, Tel.: 532 290 485
    Year of Publishing2024
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.