Number of the records: 1  

Kariéra s paletou. Umělec, umění a umělectví v 19. století

  1. 1.
    SYSNO ASEP0509571
    Document TypeB - Monograph
    R&D Document TypeThe record was not marked in the RIV
    TitleKariéra s paletou. Umělec, umění a umělectví v 19. století
    TitleA Career with a Palette. The Artist, Art and Artistry in the 19th century
    Author(s) Bendová, E. (ed. CZ)
    Machalíková, Pavla (UDU-I ed.) RID, SAI, ORCID
    Issue dataBrno: B&P Publishing Plzeň: Západočeská galerie, 2019
    ISBN978-80-7485-182-7978-80-88027-32-4
    Number of pages163 s.
    Publication formPrint - P
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Keywordsartists in the 19th century ; artistic ateliers in the 19th century
    Subject RIVAL - Art, Architecture, Cultural Heritage
    OECD categoryArts, Art history
    Institutional supportUDU-I - RVO:68378033
    AnnotationVelkým tématem umění v moderní době se po roce 1800 stal sám umělec, jeho postavení a role ve společnosti i budování jeho uměleckého sebevědomí tváří v tvář anonymnímu publiku, prezentace výtvarných děl na uměleckých výstavách i reflexe způsobů uměleckého školení. Kritické analýzy různých fází a souvislostí tohoto vývoje jsou opakovaně součástí uměleckohistorického bádání. Kniha s texty od předních odborníků na dané období si klade za cíl uchopit toto téma z různých současných pohledů.
    Description in EnglishA big subject of the 19th century became the artist himself, his position and social role, his self-appreciation face to face the anonymous public, presentation of artworks in public exhibitions, or the reflection of artistic schooling. The analysis of these phenomena is a crucial part of art historical scholarship. The articles by various researches address these question from various starting points.
    WorkplaceInstitute of Art History
    ContactVeronika Jungmannová, jungmannova@udu.cas.cz, Tel.: 221 183 506 ; Markéta Kratochvílová, kratochvilova@udu.cas.cz, Tel.: 220 303 939
    Year of Publishing2020
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.