Number of the records: 1
Psychologie celoživotního vývoje
- 1.0470722 - PSÚ 2017 RIV CZ cze M - Monography Chapter
Kollerová, Lenka
Střední dětství.
[Middle childhood.]
Psychologie celoživotního vývoje. Praha: Karolinum, 2016 - (Blatný, M.), s. 85-97. ISBN 978-80-246-3462-3
Institutional support: RVO:68081740
Keywords : childhood development * lifespan development * middle childhood
Subject RIV: AN - Psychology
Kapitola shrnuje základní rysy typického vývoje v období mezi 6. a 11. rokem. Nejprve připomíná tělesné proměny a jejich souvislosti s psychosociálním vývojem. Následuje přehled psychosociálních proměn v oblasti kognice, jazyka, emocí a motivace, morálky, sebepojetí a mezilidských vztahů. Kapitola představuje střední dětství jako období, které se vyznačuje zejména vstupem dítěte do širšího sociálního světa a rozvojem sebehodnocení a motivace aktivně se v tomto světě uplatňovat.
The chapter summarizes basic features of a typical development in a period between ages 6 and 11. First, it mentions physical changes and their associations with psychosocial development. Next, it presents a review of psychosocial changes in the domains of cognition, language, emotions and motivation, morality, self-concept, and interpersonal relations. The chapter describes middle childhood as a period characterized by broadening of the child’s social world and development of self-esteem and motivation to actively participate in the world.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0268674
File Download Size Commentary Version Access 0470722 J Kollerova-Stredni-detstvi.pdf 0 233.6 KB Author´s preprint require
Number of the records: 1