Number of the records: 1  

Mentoringový program pro studentky středních škol se zájmem o technické obory. Projektová zpráva.

  1. 1.
    SYSNO ASEP0454582
    Document TypeV - Research Report
    R&D Document TypeV - Research Report
    TitleMentoringový program pro studentky středních škol se zájmem o technické obory. Projektová zpráva.
    TitleMentoring program for female high-school students interested in technical sciences. Project report.
    Author(s) Cidlinská, Kateřina (SOU-Z) ORCID
    Fucimanová, Martina (SOU-Z) ORCID
    Issue dataPraha: Sociologický ústav AV ČR, v. v. i., 2015
    Number of pages14 s.
    Publication formOnline - E
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Issue1
    Keywordsmentoring ; female high –school students ; technical sciences
    Subject RIVAO - Sociology, Demography
    R&D ProjectsLE12003 GA MŠMT - Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS)
    Institutional supportSOU-Z - RVO:68378025
    AnnotationZpráva z 5. ročníku mentoringového programu pro středoškolačky, jehož cílem je podpořit dívky ve studiu technických oborů na vysoké škole. Zpráva obsahuje přehled zúčastněných (mentees a mentorek), jejich škol, očekávání účastnic programu, přínos programu pro účastnice, zhodnocení naplnění výzev minulého ročníku a vytyčení výzev pro další ročník.
    Description in EnglishProject report from the 5th year of the mentoring program for female high-school students with the goal to support girls in studying technical sciences at universities. The report contains overview of participants (mentees, mentors, their schools), motivations of participants for attending the program, program effectivity for participants, review of fulfilment of the challenges from the previous year of the program and defining new challenges for future year.
    WorkplaceInstitute of Sociology
    ContactEva Nechvátalová, eva.nechvatalova@soc.cas.cz, Tel.: 222 220 924 / linka 351
    Year of Publishing2016
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.