Number of the records: 1  

Reakce na sexuální obtěžování: příklad vysokoškolského prostředí

  1. 1.
    0357210 - SOÚ 2011 CZ cze N - Newspaper Article
    Vohlídalová, Marta - Šaldová, Kateřina
    Reakce na sexuální obtěžování: příklad vysokoškolského prostředí.
    [Response to sexual harassment: the case of higher education.]
    Socioweb. Roč. 8, č. 11 (2010), s. 12-14. ISSN 1214-1720
    R&D Projects: GA ČR GAP404/10/0021; GA MŠMT 2E08057
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : gender * sexuality * education
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography
    http://www.socioweb.cz/upl/editorial/download/184_SOCIOWEB_11_2010.pdf

    Článek se zaměřuje na strategie, které volí studující, kteří se setkali s různými formami sexuálního obtěžování ze strany vyučujících k tomu, aby se s daným chováním vyrovnali. Jako základní strategie zvládání sexuálního obtěžování jsme identifikovaly následující: i) participace na sexuálním obtěžování ve snaze využít situaci ve svůj prospěch, ii) pasivní tolerance a snášení obtěžujícího chování, a iii) strategii aktivního odporu. V textu vycházíme z kvalitativní analýzy vycházíme z 18 hloubkových rozhovorů se studujícími. Data pocházejí z jednoho z prvních výzkumů, který byl na toto téma realizován v ČR. Výzkum s názvem "Bariéry" uskutečnil Sociologický ústav AV ČR mezi lety 2008 a 2009.

    The article focuses on strategies that students who are experiencing various forms of sexual harassment by teachers choose in order to cope with this behavior. As a basic strategy for coping with sexual harassment were identified: i) participation in the sexual harassment in order to benefit from the situation, ii) the passive tolerance of harassing behavior, and iii) the strategy of active resistance. The paper is based on 18 in-depth interviews with students issued from one of the first studies that were conducted on this subject in the Czech Republic. The research entitled "Barriers" was carried at the Sociological Institute between 2008 and 2009.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0195535

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.