Number of the records: 1  

Povodně: prognózy, vodní toky a krajina

  1. 1.
    SYSNO ASEP0170689
    Document TypeM - Monograph Chapter
    R&D Document TypeMonograph Chapter
    TitleÚčinky povodně v červenci 1997 na změnu vegetace a způsoby využívání krajiny v říčních nivách
    TitleThe affects of flood from July 1997 on the changes in vegetation and land use classes in food-plains
    Author(s) Cudlín, Pavel (UEK-B) RID, SAI, ORCID
    Šerá, Božena (UEK-B) RID, SAI, ORCID
    Pechanec, V. (CZ)
    Matějka, K. (CZ)
    Elsnerová, M. (CZ)
    Source TitlePovodně: prognózy, vodní toky a krajina / Patera A. ; Váška J. ; Zezulák J. ; Eliáš V.. - Praha : SvF ČVUT, 2002 - ISBN 80-01-02561-6
    Pagess. 436
    Number of pages10 s.
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    KeywordsFlood ; Vegetation changes ; Land use changes
    Subject RIVEF - Botanics
    R&D ProjectsGA103/99/1470 GA ČR - Czech Science Foundation (CSF)
    CEZAV0Z6087904 - UEK-B
    AnnotationSledování důsledků povodně na vegetaci a způsoby využívání krajiny probíhalo při řešení projektu především v části nivy Dřevnice od soutoku s Moravou po odbočku silnice Zlín-Vizovice na Slušovice a v přilehlé části nivy řeky Moravy v úseku od Kvasnic po Spytihněv. Změny společenstev vyvolané povodní lze rozdělit na kratkodobé změny, které se vratily spontanní sekundární sukcesí do 2 let od povodně do původního stavu a dlouhodobější změny, které nadále přetrvávají a projevují se jako zvýšení úrovně ruderalizace společenstev.
    Description in EnglishFlood consequencies on vegetation and land use were followed in the flood plain of the Dřevnice river and adjacent part of the Morava river. Vegetation changes can be divided into short-time changes (coming back by secondary succession in two years)and longer-time changes (increasing level of plant community ruderalization).
    WorkplaceGlobal Change Research Institute
    ContactNikola Šviková, svikova.n@czechglobe.cz, Tel.: 511 192 268
    Year of Publishing2003

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.