Number of the records: 1
Educational Aspirations in a Comparative Perspective. The role of individual, contextual and structural factors in the formation of educational aspirations in OECD countries
- 1.0084095 - SOÚ 2008 RIV CZ eng B - Monography
Matějů, Petr - Soukup, Petr - Basl, Josef
Educational Aspirations in a Comparative Perspective. The role of individual, contextual and structural factors in the formation of educational aspirations in OECD countries.
[Vzdělanostní aspirace ve srovnávací perspektivě. Role individuálních, kontextových a strukturních faktorů při formování vzdělanostních aspirací v zemích OECD.]
Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i, 2007. 53 s. Sociologické studie/Sociological Studies, 1. ISBN 978-80-7330-113-2
R&D Projects: GA MPS(CZ) 1J/005/04-DP2
Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
Keywords : education * educational aspirations * inequality
Subject RIV: AO - Sociology, Demography
The aim of the paper is to assess the effect of education system stratification, its vocational specificity and permeability on the formation of educational aspirations in OECD countries participating in PISA 2003. Particular emphasis is placed on the role of ability, gender, and socioeconomic background.
Cílem tohoto textu je odhadnout vliv stratifikace vzdělávacího systému, míry jeho orientace na odborné vzdělávání a propustnosti, na formování vzdělanostních aspirací v zemích OECD, které se zúčastnily projektu PISA 2003. Pozornost je věnována především roli schopností, pohlaví a socioekonomického prostředí.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0147110
Number of the records: 1