Number of the records: 1  

Educational Aspirations in a Comparative Perspective. The role of individual, contextual and structural factors in the formation of educational aspirations in OECD countries

  1. 1.
    0084095 - SOÚ 2008 RIV CZ eng B - Monography
    Matějů, Petr - Soukup, Petr - Basl, Josef
    Educational Aspirations in a Comparative Perspective. The role of individual, contextual and structural factors in the formation of educational aspirations in OECD countries.
    [Vzdělanostní aspirace ve srovnávací perspektivě. Role individuálních, kontextových a strukturních faktorů při formování vzdělanostních aspirací v zemích OECD.]
    Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i, 2007. 53 s. Sociologické studie/Sociological Studies, 1. ISBN 978-80-7330-113-2
    R&D Projects: GA MPS(CZ) 1J/005/04-DP2
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : education * educational aspirations * inequality
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography

    The aim of the paper is to assess the effect of education system stratification, its vocational specificity and permeability on the formation of educational aspirations in OECD countries participating in PISA 2003. Particular emphasis is placed on the role of ability, gender, and socioeconomic background.

    Cílem tohoto textu je odhadnout vliv stratifikace vzdělávacího systému, míry jeho orientace na odborné vzdělávání a propustnosti, na formování vzdělanostních aspirací v zemích OECD, které se zúčastnily projektu PISA 2003. Pozornost je věnována především roli schopností, pohlaví a socioekonomického prostředí.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0147110

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.