Number of the records: 1
Mathematics classroom and collective reflection
- 1.0021941 - MÚ 2006 RIV CZ eng C - Conference Paper (international conference)
Tichá, Marie - Macháčková, Jana - Hošpesová, A.
Mathematics classroom and collective reflection.
[Vyučování matematice a kolektivní reflexe.]
International Symposium: Elementary Math Teaching - Proceedings. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2005 - (Novotná, J.), s. 307-315. ISBN 80-7290-220-2.
[SEMT ´05. Praha (CZ), 21.08.2005-26.08.2005]
R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/05/2444
Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
Keywords : elementary school teachers * qualified professional competence * individual and collective reflection
Subject RIV: BA - General Mathematics
The core of the paper is an example of the cooperation between two researchers (teacher educators) and one practicing teacher on a teaching experiment (via individual and collective reflections) to illustrate how collective reflection helps to understand the environment of mathematics classroom and thus, in our opinion, to improve teacher´s professionality and the teaching/learning process and also research in didactics of mathematics
Jádrem příspěvku je příklad spolupráce mezi dvěma výzkumníky a jednou učitelkou na přípravě a vyhodnocování vyučovacího experimentu. Jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích a naznačen přínos kolektivní reflexe pro učitele, žáky i výzkumníky a tedy možnost jejího využití při zvyšování profesionální kompetence učitelů
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0110778
File Download Size Commentary Version Access Ticha1.pdf 0 274.9 KB Publisher’s postprint require
Number of the records: 1