Number of the records: 1
Co dělá fyzika? Příspěvek o tom, koho se (v hodinách fyziky) vlastně ptát
- 1.0574895 - FLÚ 2024 CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
Maršálek, Jan
Co dělá fyzika? Příspěvek o tom, koho se (v hodinách fyziky) vlastně ptát.
[What does the physics do? A short comment on who to ask (in the physics class).]
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky /10./. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky? Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023 - (Kéhar, O.), s. 125-129. ISBN 978-80-261-1159-7.
[Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky /10./. Srní (CZ), 28.04.2022-01.05.2022]
Grant - others:AV ČR(CZ) StrategieAV21/24
Program: StrategieAV
Institutional support: RVO:67985955
Keywords : science studies * teaching * physics
OECD category: 6.5 Other Humanities and the Arts
Result website:
https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/index.php?sbor
Autor příspěvku argumentuje ve prospěch zohledňování sociálně-vědního studia vědy ve středoškolské výuce. Poukazuje na to, že se učitelé a učitelky mohou vydat do prostoru sociologie vědy (jež je často sociologií fyziky), aniž by se tím nutně vzdalovali od vědeckého poznání, jež se zavázali žákům a žákyním předávat.
The author argues in favor of taking social studies of science into account in secondary school teaching. He points out that teachers may venture into the area of sociology of science (which is often empirically grounded in physics) without necessarily moving away from the content of scientific knowledge they wish to communicate to their students.
Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0344895
Number of the records: 1