Number of the records: 1  

Letní škola klasických studií. Eikón, imago, simulacrum: obrazy a vizualita antiky /25./

  1. 1.
    0510931 - FLÚ 2020 RIV cze U - Conference, Workshop Arrangement
    Sarkissian, Alena - Poláčková, Eliška
    Letní škola klasických studií. Eikón, imago, simulacrum: obrazy a vizualita antiky /25./.
    [Summer School of Classical Studies. Eikon, imago, simulacrum: Visions and Visuality of Classical Antiquity /25./.]
    [Brno, 01.07.2017-04.07.2017, (W-CST 60/0)]
    Institutional support: RVO:67985955
    Keywords : visuality * reception studies * classical art * theatre * sculpture * visual image * literary image
    OECD category: Specific languages

    Antika bývá vnímána jako doba velkých vypravěčů a pozorných posluchačů. Pojďme si připomenout, že Řekové a Římané byli také milovníci podívaných všeho druhu: svátečních průvodů, opulentních divadelních představení, teatralizovaných sportovních utkání a mnohých dalších. I v běžném životě se obklopovali uměním, ať už to byly sochy a reliéfy, které zdobily fasády veřejných budov nebo fresky na stěnách soukromých vil. Tyto “obrazy” byly jedním z pramenů, z nichž čerpala příběhy antická literatura a také divadlo. Nemalá pozornost byla na LŠKS věnována i všem podobám vizuálního odkazu antiky v pozdější evropské kultuře až do současnosti.

    Classical Antiquity has been perceived as a time of great narrators and attentive listeners. The summer course, however, reminded the participants of the fact that the Greeks and Romans were also lovers of spectacles of all kinds: festivals, opulent theater performances, theatralized sports contests and many more. Even in everyday life they were surrounded by art, whether by sculptures and reliefs that adorned the facades of public buildings or frescoes on the walls of private villas. These pictures were also one of the sources for the stories of ancient literature and theatre. Considerable attention was paid to all forms of visual legacy of antiquity in later European culture up to the present.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0301290

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.