Number of the records: 1  

Jak média zacházejí s variantními prostředky

  1. 1.
    0486609 - ÚJČ 2018 CZ cze A - Abstract
    Albrechtová, Barbora
    Jak média zacházejí s variantními prostředky.
    [How mass media deal with the language variants.]
    Akademický slovník současné češtiny a software pro jeho tvorbu aneb Slovníky a jejich uživatelé v 21. století: Sborník abstraktů z workshopu. Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR, 2016 - (Lišková, M.; Vodrážková, V.; Děngeová, Z.). s. 17-18. ISBN 978-80-88211-02-0.
    [Akademický slovník současné češtiny a software pro jeho tvorbu aneb Slovníky a jejich uživatelé v 21. století. 29.11.2016-30.11.2016, Praha]
    Institutional support: RVO:68378092
    Keywords : corpus * mass media * language variants
    OECD category: Linguistics
    http://www.ujc.cas.cz/miranda2/export/sitesavcr/ujc/sys/galerie-download/Workshop.sbornik-s.1-80_red.pdf

    Publicistické texty jsou jedním ze tří hlavních makrotypů textů tvořících psané synchronní korpusy (řady SYN) uveřejňované Českým národním korpusem. Příspěvek se soustředí na to, jak jednotlivé redakce celostátních tištěných deníků přistupují k otázce variantnosti a do jaké míry se interní redakční pravidla promítají do samotných textů publikovaných v referenčních korpusech řady SYN. Cílem je pokázat na skutečnost, že redakční pravidla mohou zkreslovat obraz variantnosti v korpusech, které slouží jako základní zdroj dat nově vznikajícího slovníku.

    Journalistic texts are one of the three top-level categories, which form representative corpora of contemporary written Czech published by Czech national corpus. The paper is focused on the questions, how editors from a national daily press deal with the language variants and how much internal editorial rules are reflected in the texts published by corpora SYN. The aim of the paper is to show, that editorial rules can give a distorted picture of the language variants in the corpora, which is used as a main source of data for the new dictionary.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0281575

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.