Number of the records: 1  

Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání

  1. 1.
    0431161 - NHÚ 2019 RIV CZ cze V - Research Report
    Münich, Daniel - Krajčová, Jana
    Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání.
    [Czech teachers’ intellectual skills in international and generational comparison.]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2018. 32 s. Studie IDEA, 10/2018. ISBN 978-80-7344-467-9
    Grant - others:AV ČR(CZ) StrategieAV21/13
    Program: StrategieAV
    Institutional support: RVO:67985998
    Keywords : Czech Republic * teachers’ intellectual skills * generational comparison
    OECD category: Applied Economics, Econometrics
    https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_10_2018_Intelektualni_dovednosti_ceskych_ucitelu/files/downloads/IDEA_Studie_10_2018_Intelektualni_dovednosti_ceskych_ucitelu.pdf

    Tato studie detailně mapuje úroveň a rozdíly ve výše uvedených intelektuálních dovednostech
    národních populací a jejich učitelů. Konkrétně jde o: (a) mezinárodní srovnání starších a mladších dospělých populací a (b) mladších a starších generací učitelů. Naše srovnání se neomezuje na průměrné hodnoty skóre testů, ale odhaluje i velikost heterogenity dovedností v rámci příslušných populací jednotlivých zemí. Nabízíme tak detailní náhled na problematiku výběrovosti do učitelské profese, a to jak v mezinárodním, tak mezigeneračním srovnání.

    This study reveals the levels achieved in and differences between general intellectual skills achieved by national populations as a whole and those achieved by teachers. Specifically it presents (a) an international comparison of older and younger adult populations and (b) a comparison of younger and older generations of teachers. Our comparison does not limit itself to presenting mean test score values, but also reveals the extent of heterogeneity in skills among the relevant populations of each country. We also offer a detailed overview of the issue of selection into the teaching profession, from both international and intergenerational perspectives.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0286741

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    IDEA_Studie_10_2018.pdf21.2 MBPublisher’s postprintopen-access
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.