Number of the records: 1
Mezinárodní marketing a informační technologie: Vybrané kapitoly
- 1.0369082 - SOÚ 2012 RIV CZ cze M - Monography Chapter
Vinopal, Jiří
Povaha veřejného mínění a jeho zkoumání.
[The nature of public opinion and its surveying.]
Mezinárodní marketing a informační technologie: Vybrané kapitoly. Praha: Wolters Kluwer, 2011 - (Štědroň, B.), s. 137-157. ISBN 978-80-7357-690-5
Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
Keywords : public opinion * survey of public opinion * public
Subject RIV: AO - Sociology, Demography
Stať se věnuje dvěma podobám veřejného mínění. Jednak základnímu popisu veřejného mínění jako sociálního jevu, zejména jeho historickému vývoji a teoretických přístupů, jednak veřejnému mínění v podobě názorů obyvatel, kde zejména poukazuje na možnosti a možná úskalí jeho empirického zkoumání.
The article addresses two modalities of public opinion. Firstly it describes basic character of public opinion as a social phenomenon, especially its historical development and theoretical reflections. Secondly it elaborates the public opinion in terms of attitudes of citizens, where especially possibilities and difficulties of surveys are pointed out.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0006733
Number of the records: 1