Number of the records: 1  

Kategorie výzdobného stylu na lineární keramice z Bylan

  1. 1.
    0365000 - ARÚ 2012 RIV CZ cze J - Journal Article
    Květina, Petr - Končelová, Markéta
    Kategorie výzdobného stylu na lineární keramice z Bylan.
    [Categories of LBK pottery decoration style from Bylany.]
    Archeologické rozhledy. Roč. 63, č. 2 (2011), s. 195-219. ISSN 0323-1267
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GAP405/11/1590
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z80020508
    Keywords : Early Neolithic * style of pottery decoration * Bylany
    Subject RIV: AC - Archeology, Anthropology, Ethnology

    Cílem článku je nové metodické uchopení výzdoby keramiky LBK z neolitické lokality v Bylanech u Kutné Hory. Současná interpretace vývoje sídliště je založena na dataci keramického materiálu a trendech vývoje nekeramických artefaktů z tzv. stavebních komplexů. Jedná se o empiricky definované chronologicko-prostorové jednotky, jejichž jádrem je dům. Výchozí otázkou zde je, zda se jakkoliv změní stávající model sídliště, pokud dojde k dekonstrukci stavebních komplexů. Na základě kvantitativní analýzy stylu keramické výzdoby provedené v úrovni jednotlivých archeologických objektů bylo definováno několik skupin stylu lineární výzdoby. Význam těchto skupin byl validován prostřednictvím prostorové evidence jejich výskytu. Výsledky analýzy umožňují konfrontovat stávající teoretický model neolitických sídlišť s jinou alternativou.

    The aim of this study was to evaluate the anthropological concept of material culture style in the case of pottery decoration from the long-term early Neolithic settlement site of Bylany in Central Europe (Czech Republic). Quantitative and spatial analyses of the incised decoration of the pottery assemblages revealed spatial patterns of settlement. The pottery style was not only related to social behaviour but also strongly affected by settlement refuse management and subsequent formation processes.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0200344

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.