Number of the records: 1  

Spojovací prvek a způsob výroby spojovacího prvku pro navázání signálu a čerpání do dvouplášťového optického vlákna

  1. 1.
    0355363 - ÚFE 2011 RIV CZ cze P - Patent Document
    Peterka, Pavel - Matějec, Vlastimil - Kašík, Ivan
    Spojovací prvek a způsob výroby spojovacího prvku pro navázání signálu a čerpání do dvouplášťového optického vlákna.
    [Coupling device and method for fabrication of the device for coupling the signal and pump into double-clad optical fiber.]
    Praha 6: Úřad průmyslového vlastnictví, 2009. Owner: Ústav fotoniky a elektroniky AV ČR, v.v. i. Date of the patent acceptance: 02.11.2009. Patent Number: 301215
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z20670512
    Keywords : fiber lasers * fiber amplifiers * optical pumping
    Subject RIV: BH - Optics, Masers, Lasers
    http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.pts.det?xprim=934853&lan=cs

    U tohoto způsobu čerpání je čerpací i signálové vlákno připojeno přímo ke speciálně navrženému dvouplášťovému aktivnímu vláknu. Dvouplášťové vlákno zajišťuje optimální absorpci čerpacího záření podél vlákna. Průřez vyvinutého vlákna také co nejvíce připomíná tvar obou vstupních vláken, aby bylo usnadněno připojení vláken. Tento způsob čerpání nevyžaduje žádné další vazební prvky jako většina dosud používaných metod. Může najít využití ve vysokovýkonných, cenově dostupných vláknových zesilovačích a laserech.

    The pumping scheme is based on a design where the pump and signal fibers are spliced directly to a double-clad fiber with a specifically tailored cross-section. This DC fiber also provides optimum absorption of the pump along the fiber. Moreover, the shape of the DC fiber resembles the cross sections of the pump and signal fibers as much as possible to facilitate their splicing. The developed method does not require any bulk or intermediate fiber coupling elements as it does most other clad-pumped devices.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0194149

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.