Number of the records: 1  

Jaká je naše společnost?

  1. 1.
    0347387 - SOÚ 2011 RIV CZ cze M - Monography Chapter
    Simonová, Natalie - Soukup, P.
    Stává se přístup ke vzdělání v České republice rovnějším/spravedlivějším?
    [Is access to education in the Czech Republic becoming more equal/ just?]
    Jaká je naše společnost? Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010 - (Maříková, H.; Kostelecký, T.; Lebeda, T.; Škodová, M.), s. 351-366. ISBN 978-80-7419-025-4
    R&D Projects: GA ČR GA403/08/0109
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : access to education * equality * equity
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography

    Cílem kapitoly je představit čtenářům knihy problém nerovného přístupu ke vzdělání na konkrétním případě České republiky. Vzhledem k rostoucím vzdělanostním příležitostem a zvyšující se úrovni vzdělanosti populace nemusí být pro každého zjevné, že nerovnosti v přístupu ke vzdělání se za této situace měnit nemusí či mohou dokonce růst. V textu je vysvětlen pojem rovnost v přístupu ke vzdělání a diskutována je současná hladina vzdělanostních nerovností v ČR.

    The aim of this chapter is to introduce the problem of unequal access to education using the particular case of the Czech Republic. Considering the increasing number of educational possibilities and rising level of education it needn´t to be apparent that educational inequalities needn´t to be changing or can even be increasing. The term equality in access to education is explained and contemporary level of educational inequality in the Czech Republic is discussed.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0188175

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.