Number of the records: 1  

Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů

  1. 1.
    0346120 - SOÚ 2011 RIV CZ cze J - Journal Article
    Straková, Jana
    Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů.
    [The Value – Added of Studying at Multi-year Gymnasia in the Light of Available Data Sources.]
    Sociologický časopis / Czech Sociological Review. Roč. 46, č. 2 (2010), s. 187-210. ISSN 0038-0288. E-ISSN 0038-0288
    R&D Projects: GA ČR GA403/08/0109
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : student achievement * socioeconomic status * tracking
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography
    Impact factor: 0.389, year: 2010
    http://sreview.soc.cas.cz

    Stať hledá v dostupných datových zdojích odpovědi na otázku, zda jsou splněny předpoklady běžně spojované s víceletými gymnázii: že na víceletých gymnáziích studují ti nejlepší, že jsou žáci na víceletých gymnáziích vzděláváni efektivněji než na základních školách a že mají lepší vzdělanostní perspektivy než žáci z jiných středoškolských oborů. Analýzy jsou provedeny na datech z mezinárodních srovnávacích výzkumů vědomostí a dovedností PISA s využitím metod víceúrovňového modelování a na datech z výzkumů PISA-L a Studium na vysoké škole 2004 s využitím logistické regrese.

    The article sets out to verify whether multi-year gymnasia genuinely fulfil the functions associated with them. Whether they serve to most talended students, provide them with most efficient education and give them better educational perspectives than other secondary studies. Hypotheses about the role of multi-year gymnasia are tested using data from the OECD PISA, the PISA-L longitudinal survey and Higher Education Studies 2004 survey. The main analytic methods used are multi-level modelling and logistic regression.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0187227

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    SC_2010_2_Strakova.pdf0345 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.