Number of the records: 1  

Podnětná výuková prostředí pro přirozenou diferenciaci

  1. 1.
    0343544 - MÚ 2011 RIV CZ cze C - Conference Paper (international conference)
    Tichá, Marie
    Podnětná výuková prostředí pro přirozenou diferenciaci.
    [Substantial Learning Environments for Natural Differentiation.]
    Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2010 - (Uhlířová, M.), s. 298-302. ISBN 978-80-244-2511-5.
    [Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc (CZ), 28.04.2010-30.04.2010]
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Grant - others:Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : natural differentiation * teachers' professional competences * substantial learning environment
    Subject RIV: AM - Education

    V příspěvku se zabýváme některými otázkami spojenými s vytvářením a vyhledáváním podnětných výukových prostředí a možnostmi, které pro zkvalitnění vzdělávání poskytují. je vymezen pojem "podnětné výukové prostředí". Jsou uvedeny ukázky možností, které poskytuje podnětné prostředí pro přirozenou diferenciaci, jako jednu z forem vnitřní diferenciace.

    In the contribution we will discuss several questions related to the creation and discovery of substantial learning environments and the potential they bear for general improvement of education. The concept of "substantial learning environment" will be characterized. We will also demonstrate what potential it has for natural differentiation as one of the forms of inner motivation.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0185996

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha2.pdf0170.9 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.