Number of the records: 1  

Souvisí název místa s jeho větrným potenciálem?

  1. 1.
    0338109 - ÚFA 2010 RIV CZ cze J - Journal Article
    Štekl, Josef - Chládová, Zuzana
    Souvisí název místa s jeho větrným potenciálem?
    [Is the name of the site connected with the wind potential?]
    Meteorologické zprávy. Roč. 62, č. 6 (2009), s. 179-186. ISSN 0026-1173
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z30420517
    Keywords : wind potential * Czech lands * boundary layer models * local names
    Subject RIV: DG - Athmosphere Sciences, Meteorology

    Pro 57 míst na území Čech, jejichž název je odvozen od slova „vítr“, byly spočítány průměrné roční rychlosti větru pomocí tří numerických modelů mezní vrstvy atmosféry (dynamického, statistického a hybridního). Hodnoty průměrné rychlosti větru v těchto místech byly porovnány s průměrnými rychlostmi větru synopticky homogenních oblastí, s průměrnou rychlostí větru v nejbližším okolí těchto míst a s průměrnou rychlostí meteorologických stanic ve stejné nadmořské výšce. Prokázalo se, že modelové rychlosti větru jsou ve všech případech větší než průměrné rychlosti větru v synopticky homogenních oblastech, že jsou v závislosti na nadmořské výšce o 1 až 1,5 m/s vyšší než průměrné rychlosti určené ze všech meteorologických stanic a v 93 % jsou průměrné roční rychlosti větru v hodnocených pozicích vyšší než tento parametr v okolí pozice.

    For 57 sites with exact geographical positions, which were situated mainly at the Czech land and which names were connected with strong wind flow, were calculated mean annual wind speed using three numerical models (dynamical, statistical, hybrid). The values were compared with mean wind speed in synoptic homogenous areas, with mean wind speed in the surrounding of sites and with mean wind speed at all meteorological stations in dependence on their altitude. The results show that most of studied sites fulfill the condition connected with their name.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0181967

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.