Number of the records: 1  

The Inequality of Participation: Re-examining the Role of Social Stratification and Post-Communism on Political Participation in Europe

  1. 1.
    0337931 - SOÚ 2010 RIV CZ eng J - Journal Article
    Smith, Michael
    The Inequality of Participation: Re-examining the Role of Social Stratification and Post-Communism on Political Participation in Europe.
    [Nerovnost participace: Zkoumání role sociálni stratifikace a postkomunismu na politické participaci v Evropě.]
    Sociologický časopis / Czech Sociological Review. Roč. 45, č. 3 (2009), s. 487-517. ISSN 0038-0288. E-ISSN 0038-0288
    R&D Projects: GA ČR GA403/08/0109
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : political participation * political behaviour * social inequality
    Subject RIV: AD - Politology ; Political Sciences
    Impact factor: 0.562, year: 2009
    http://sreview.soc.cas.cz/uploads/991dd273469237168227df0d6590358f13cbd3ba_SMITHsoccas2009-3.pdf

    This article compares the determinants of political participation, across 23 European countries, posing the question whether and to what degree social inequalities in political participation differ between post-communist and Western countries. The data for the analysis is from the second round of the ESS survey, conducted in 2004-2005. The article’a analysis demonstrates that the effect of social stauts variables, and mainly gender, on political participaiton are larger across post-communist countries than they are in Western Europe.

    Tento článek je věnován komparaci vlivu sociálně-statusových proměnných na různé formy politické participace mezi postkomunistickými a západoevropskými státy. Použitá data jsou z druhého kola výzkumu ESS provedeného v letech 2004-2005. Analýza článku dokázala, že vliv sociálně-statusových proměnných , zejména pak genderových proměnných na politickou participaci je větší v postkomunistických zemích než v zapadní Evropě.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0181816

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.