Number of the records: 1
Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů
- 1.0333032 - MÚ 2010 RIV CZ cze M - Monography Chapter
Tichá, Marie - Hošpesová, A.
Rozvíjení didaktických znalostí obsahu matematického vzdělávání v přípravě učitelů 1. stupně.
[Development of pedagogical content knowledge of mathematical education in frame of elementary teachers training.]
Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009 - (Janík, T.), s. 119-128. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 14. ISBN 978-80-7315-176-8
R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
Keywords : teachers' profession * pedagogical content knowledge * problem posing
Subject RIV: AM - Education
Ukazujeme "tvoření úloh" (problem posing) jako jednu z přínosných cest rozvíjení profesních kompetencí studentů učitelství. Východiskem )vah je přesvědčení o klíčové roli znalosti matematického obsahu a jeho didaktického zpracování. Podkladem je porovnání přístupu dvou učitelek k vyučování pojmu zlomek.
We focus on problem posing as one of beneficial ways to develop teachers' professional competence in the education of teacher students. The starting point is the authors' belier in the key role of mathematical content knowledge and its didactical elaboration. This belief is reasoned by comparing the approaches of two teachers to the concept of fraction.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0178118
File Download Size Commentary Version Access Ticha2.pdf 1 1.1 MB Publisher’s postprint require
Number of the records: 1