Number of the records: 1  

Natural Differentiation in Mathematics (NaDiMa)

  1. 1.
    0331763 - MÚ 2010 RIV CZ eng C - Conference Paper (international conference)
    Dolk, M. - Hošpesová, A. - Krauthausen, G. - Roubíček, Filip - Scherer, P. - Selle, A. - Swoboda, E. - Tichá, Marie
    Natural Differentiation in Mathematics (NaDiMa).
    [Přirozená diferenciace v matematice.]
    SEMT 09 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Proceedings. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2009 - (Novotná, J.; Moraová, H.), s. 271-272. ISBN 978-80-7290-398-6.
    [SEMT'09 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Praha (CZ), 23.08.2009-28.08.2009]
    Grant - others:Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-20089-1-PL-COMENIUS-CMP
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : natural differentiation * motivation * substantial learning environment
    Subject RIV: AM - Education

    Coping with heterogeneity and motivation of all students independent from their capabilities, is one of the great challenges in primary school, especially for teaching and learning mathematics. In the project NaDiMa several substantial learning environments enabling "natural differentiation" were designed, tested in the classroom and will be analysed.

    Zvládnout různorodost žáků a motivovat je nezávisle na jejich schopnostech a předpokladech představuje velkou výzvu pro vyučování matematice. V rámci řešení projektu NaDiMa byla vytvořena a ve vyučování vyzkoušena různá podnětná prostřední umožňující přirozenou diferenciaci. Tato prostředí byla analyzována.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0177194

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.