Number of the records: 1  

Child and mathematics

  1. 1.
    0331729 - MÚ 2010 RIV PL eng M - Monography Chapter
    Kuřina, F. - Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    On children's images and geometrical literacy.
    [Představy dětí a geometrická gramotnost.]
    Child and mathematics. Rzeszow: Wydawnictwo Universytetu Rzieszowkiego, 2009, s. 53-64. ISBN 978-83-7338-473-6
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : mathematical education * 6-years old children * geometrical images * geometrical literacy
    Subject RIV: AM - Education

    The process of abstraction (one of the features typical for mathematics) can be observed in children's drawings and interpretations of pictures. Although this issue is crucially important with respect to school practice they are often neglected. In our research we investigated geometrical competences of children at the beginning of school attendance. The chapter describes the results of several pilot studies undertaken with preschoolers.

    Proces abstrakce (jeden z typických rysů matematiky) je možné pozorovat na dětských kresbách a interpretacích obrázků. Ačkoli je toto téma velmi důležité pro školskou praxi, je často opomíjeno. Ve výzkumu se dlouhodobě zabýváme geometrickými kompetencemi dětí na počátku školní docházky. Kapitola popisuje výsledky pilotní studie uskutečněné s dvaceti pěti předškolními dětmi.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0177168

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha1.pdf0732.1 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.