Number of the records: 1  

How to Learn Fuzzy User Preferences with Variable Objectives

  1. 1.
    0328033 - ÚI 2010 RIV ES eng C - Conference Paper (international conference)
    Eckhardt, Alan - Vojtáš, Peter
    How to Learn Fuzzy User Preferences with Variable Objectives.
    [Učení uživatelských preferencí s proměnlivými cíli.]
    IFSA - EUSFLAT 2009. Granada: EUSFLAT, 2009 - (Carvalho, J.; Dubois, D.; Kaymak, U.; Sousa, J.), s. 938-943. ISBN 978-989-95079-6-8.
    [IFSA - EUSFLAT 2009. International Fuzzy Systems Association World Congress 2009, European Society for Fuzzy Logic and Technology Conference 2009. Lisabon (PT), 20.07.2009-24.07.2009]
    R&D Projects: GA AV ČR 1ET100300517; GA ČR GD201/09/H057
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10300504
    Keywords : user preferences * data mining * ceteris paribus
    Subject RIV: BA - General Mathematics

    This paper studies a possibility to learn a complex user preference model, based on CP-nets, from user ratings. This work is motivated by the need of user modelling in decision making support, for example in e-commerce. We extend our user model based on fuzzy logic to capture variation of preference objectives. The proposed method 2CP-regression is described and tested. 2CPregression uses CP-nets idea behind and can be considered as learning of a simple CP-net from user ratings.

    V tomto článku hledáme možnost učení se komplexního modelu uživatelských preferencí, založeném na CP-sítích. Tato práce je motivována potřebou modelování uživatelů v podpoře rozhodování, například v e-obchodě. Rozšiřujeme náš model uživatele, který je založen na fuzzy logice, aby podporoval změnu ideálních vlastností. Navržená metoda 2-CP regrese je popsána a otestována. 2-CP regression používá myšlenku CP-sítí a může být považována za učení jednoduché CP-sítě z uživatelských hodnocení.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0174442

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.