Number of the records: 1  

Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection

  1. 1.
    0326430 - MÚ 2010 RIV PL eng J - Journal Article
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection.
    [Po stopách rozvíjení učitelů: společná reflexe.]
    New Educational Review. Roč. 17, č. 1 (2009), s. 212-232. ISSN 1732-6729
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : primary school teachers * teachers´competences * qualified joint reflection
    Subject RIV: AM - Education
    Impact factor: 0.064, year: 2009

    Results of recent educational research support the notion that the key to increasing students´knowledge is the competence of their teachers. We discuss (a) the concept of pedagogical competences needed in mathematics education and the possibilities of their cultivation and development and (b) qualified joint reflection as a competence and as a way to competence cultivation. We illustrate the development of several teachers´professionalism by a selection of episodes from their teaching.

    Výsledky současného výzkumu vzdělávání podporují myšlenku, že klíčem k hlubším znalostem žáků je zkvalitnění kompetencí jejich učitelů. V článku se zabýváme (a) pedagogickými kompetencemi potřebnými v matematickém vzdělávání a možnostmi jejich kultivace a (b) kvalifikovanou společnou reflexí jako jednou z kompetencí i jako jednou z cest, jak kompetence kultivovat. Rozvíjení profesních kompetencí několika učitelek ilustrujeme několika epizodami z jejich vyučování.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0173537

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha.pdf12.5 MBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.