Number of the records: 1  

Empirické přístupy v sociálně stratifikačním výzkumu vzdělanostních nerovností

  1. 1.
    0312300 - SOÚ 2009 RIV CZ cze J - Journal Article
    Simonová, Natalie - Katrňák, T.
    Empirické přístupy v sociálně stratifikačním výzkumu vzdělanostních nerovností.
    [Empirical Methods in Social Stratification Research on Educational Inequalities.]
    Sociologický časopis / Czech Sociological Review. Roč. 44, č. 4 (2008), s. 725-743. ISSN 0038-0288. E-ISSN 2336-128X
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA403/06/1241
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : access to education * educational inequality * educational research * measures of inequality
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography
    Impact factor: 0.427, year: 2008
    Result website:
    http://dlib.lib.cas.cz/3537/

    Tato stať podává přehled hlavních přelomových bodů ve zkoumání vzdělanostních nerovností, a to jak v rovině věcné, tak metodologické. Text se zaměřuje na ty autory a jejich koncepce, jejichž přínos znamenal ve své době zásadní inovaci, posunující analýzu i vědění v oblasti výzkumu vzdělanostních nerovností významně vpřed. Vymezujeme celkem tři období, přičemž v každém z nich představujeme dvě stěžejní koncepce.

    This article provides a look at the main turning points in research on educational inequalities, both at the level of the field’s subject matter and its methodology. The text focuses on authors and concepts that in their time constituted a major innovation, significantly advancing analysis and knowledge in the field of research on educational inequalities. The authors define three basic periods, and for each one present two key concepts.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0163396


     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.