Number of the records: 1  

Emergencia chovania robotických agentov: učenie posilovaním

  1. 1.
    0308978 - ÚI 2009 RIV CZ slo C - Conference Paper (international conference)
    Slušný, Stanislav - Vidnerová, Petra - Neruda, Roman
    Emergencia chovania robotických agentov: učenie posilovaním.
    [Behavior Emergence of Robotic Agents: Reinforcement Learning.]
    Kognice a umělý život VIII. Opava: Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, 2008 - (Kelemen, J.; Kvasnička, V.; Pstružina, K.), s. 295-299. ISBN 978-80-7248-462-1.
    [Kognice a umělý život /8./. Praha (CZ), 26.05.2008-29.05.2008]
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GD201/05/H014
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10300504
    Keywords : reinforcement learning * evolutionary algorithms * intelligent agents * neural networks
    Subject RIV: IN - Informatics, Computer Science

    Návrh inteligentných vtelených agentov je jednou z kľúčových úloh dnešnej umelej inteligencie. Táto práca skúma možnosti emergencie inteligentného chovania mobilních robotických agentov. Riadiaci algorimus agenta je založený na Markovovom reťazci, adaptácia prebieha metódou učenia posilovaním. Tento prístup je porovnaný s metódami Evolučnej robotiky na tradičných úlohách ako je vyhýbanie sa prekážkám a rozpoznávanie predmetov. Načrtneme možnosti zrýchlenia procesu učenia využitím metód logického programovania

    This article deals with emergence of intelligent behavior within robotic agents. Control algorithms of agents are based on Markov Decision Processes and Reinforcement Learning. The comparison with Evolutionary algorithms is discussed. Results are supported by classical experiment (obstacle avoidance).

    Návrh inteligentních vtělených agentů je jednou z klíčových úloh dnešní umělé inteligence. Tato práce zkoumá možnosti emergence inteligentního chování mobilních robotických agentů. Řídící algoritmus agenta je založený na použití Markovova řetězce, adaptace probíhá metodou posilovaného učení. Tento přístup je porovnaný s metodami evoluční robotiky na tradičních úlohách, jako jsou např. vyhýbání se překážkách, rozpoznávání předmětů. Načrtneme možnosti zrychlení procesu učení využitím metod logického programování.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0161256

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.