Number of the records: 1  

Podpora efektivních týmů

  1. 1.
    0158280 - PSU-E 20023008 RIV CZ cze J - Journal Article
    Šlechta, Petr
    Podpora efektivních týmů.
    [Supporting team effectiveness.]
    Moderní řízení. Roč. 37, č. 1 (2002), s. 40-42. ISSN 0026-8720
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z7025918
    Keywords : sociometry, teamwork training, team assessment
    Subject RIV: AN - Psychology

    Studie předkládá rozbor předpokladů pro formování výkonných pracovních týmů. Vedle statických předpokladů (odborná kvalifikace, interpersonální dovednosti) identifikuje dynamické faktory (normy, hodnoty, skupinová kultura) určující kvalitu skupinové práce. Empirická data získaná od 16 skupin firemních kolektivů během několikadenního pozorování demonstrují vývojový proces v posledně jmenované oblasti.16 týmů středního a vyššího managementu (N = 232) vyplnilo sociometrický test na začátku a konci výcviku. Změny v kladných a záporných volbách a celkové počty 'zlepšených' a 'zhoršených' vztahů byly vyčísleny pro každý tým. Významný nárůst kladných a pokles záporných voleb jakož i 'zlepšených' a äzhoršených' vazeb napříč skupinami naznačují pozitivní změny v interpersonální atmosféře týmů během výcviku.

    The study discusses the preconditions to formation of high performing work teams. Besides the static requirements (core qualification, interpersonal skills) it identifies dynamic factors (norms, values, group culture) as determinants of the group performance quality. Empirical data obtained from 16 groups of company executives during several days of observation demonstrate the process of group development in the dynamic domain.16 middle and top management teams (N = 232) were administered sociometric test at the beginning and the end of teamwork training. The positive and negative choices and total number of 'improved' and 'worsened' relationships were compared within each team. Significant increase in positive and decrease in negative choices as well as 'improved' and 'worsened' relationships across all groups indicate positive changes in the teamsŽ interpersonal atmosphere during the training.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0055718

     
     

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.