Number of the records: 1
Magnetic Field Comparison of the Trolley Bus 21 TR Controlled by GTO and IGCT Thyristor
- 1.0100975 - UE-C 20043035 RIV CZ eng C - Conference Paper (international conference)
Nečesaný, Jakub - Doležel, Ivo
Magnetic Field Comparison of the Trolley Bus 21 TR Controlled by GTO and IGCT Thyristor.
[Porovnání magnetického pole vně a uvnitř trolejbusu 21 Tr řízeného GTO nebo IGCT tyristorem.]
Elektronický sborník konference ELEN 2004 (Elektro - Energetika). Praha: ČVUT FEL, 2004, s. 1-4. ISBN 80-239-3565-8.
[Konference ELEN 2004 (Elektro - Energetika). Praha (CZ), 21.09.2004-22.09.2004]
Institutional research plan: CEZ:AV0Z2057903
Keywords : magnetic field modelling * trolley bus * computation
Subject RIV: JA - Electronics ; Optoelectronics, Electrical Engineering
This work is focused on the magnetic field modelling and analysis inside the trolley bus 21TR. Mathematical description is presented. Computation is carried out for accelerating regime for application of two different power switching semiconductor devices GTO and IGCT. Study of the magnetic field is done for head level of standing and sitting people. Local maximum of the magnetic field is also determined. Differences between magnetic field levels given by GTO and IGCT power switching semiconductor devices are consecrated. Finally, geometrical convergence of this problem is evaluated
Příspěvek je věnován modelování a anylýze magnetického pole vně a uvnitř trolejbusu 21 Tr. Výpočty jsou provedeny zejména pro režim urychlování při řízení motoru dvěma polovodičovými prvky GTO a IGCT. Velikost pole se zkoumá především v oblasti, kde má hlavu stojící nebo sedící člověk. Zde se určují jeho nejvyšší dosažené hodnoty. Porovnány jsou rozdíly mezi maximy obou polí. Pozornost je zaměřena i na geometrickou konvergenci řešení
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0008450
Number of the records: 1