Number of the records: 1  

Electromechanical design and optimization of electromagnetic brake for rail vehicles

  1. 1.
    0028252 - UE-C 2006 RIV CH eng C - Conference Paper (international conference)
    Doležel, Ivo - Moravec, J. - Sedláček, J. - Ulrych, B.
    Electromechanical design and optimization of electromagnetic brake for rail vehicles.
    [Elektromechanický návrh a optimalizace elektromagnetické brzdy pro kolejová vozidla.]
    ELECTROMOTION 2005. Lausanne: House EPFL Lausanne, 2005, s. 1-5.
    [Symposium on Advanced Electromechanical Motion Systems /6/ [0204121]. Lausanne (CH), 27.09.2005-29.09.2005]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z20570509
    Keywords : optimization electromagnetic brake
    Subject RIV: JA - Electronics ; Optoelectronics, Electrical Engineering

    An electromagnetic brake for rail vehicles has to produce the maximum drag force at the field current and highest possible efficiency. This can be achieved only by simultaneous high-level optimization of its magnetic circuit and arrangement of the field coils. The paper presents the complete electromechanical solution of the problem. The first part is aimed at a more detailed specification of the technical problem with respect to the principal requirements and limitations concerning technical aspects of the device. The next step is aimed at forming the mathematical model (2D electromagnetic field and 3D field of corresponding mechanical strains and stresses)that is solved by the finite element method.

    Elektromagnetická brzda pro kolejová vozidla musí vytvořit maximální brzdnou sílu při co nejnižším budicím proudu a nejvyšší účinnost. Toho lze dosáhnout jen současnou optimalizací magnetického obvodu a uspořádáním budicích cívek. Příspěvek obsahuje úplné řešení problému. Jeho první část je zaměřena na podrobnou specifikaci úlohy s ohledem na základní požadavky a na limitující aspekty řízení. V dalším kroku je formulován matematický model (2D elektromagnetické pole a 3D pole mechanických namáhání), jenž je řešen metodou konečných prvků.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0118206

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.