Number of the records: 1  

Bilingvní děti a bilingvní výchova: co nám říká současná věda

  1. 1.
    0580293 - PSÚ 2024 CZ cze J - Journal Article
    Jarůšková, Lucie - Chládková, Kateřina - Smolík, Filip
    Bilingvní děti a bilingvní výchova: co nám říká současná věda.
    [Bilingual children and bilingual upbringing: what science tells us.]
    Vox pediatriae. Roč. 23, č. 10 (2023), s. 23-25. ISSN 1213-2241
    Institutional support: RVO:68081740
    Keywords : bilingualism * bilingual upbringing * language development
    OECD category: Psychology (including human - machine relations)
    Method of publishing: Limited access
    Result website:
    https://www.detskylekar.cz/vox-pediatriae-10-2023

    Tento článek má za cíl představit fenomén bilingvismu –⁠ především co to znamená být bilingvní, jak se bilingvismus odráží v lidské kognici, jak může vypadat bilingvní výchova, a také ukážeme nejčastější mýty, které kolem bilingvismu a jazykového vývoje kolují. Článek nabízí přehled a pohled na problematiku bilingvismu, založený na aktuálních vědeckých poznatcích.

    The aim of this article is to introduce the phenomenon of bilingualism: in particular, what it means to be bilingual, how bilingualism is reflected in human cognition, what bilingual upbringing can look like, and also to show the most common myths on bilingualism and language development. The article offers an overview on the issue of bilingualism based on current scientific knowledge.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0349054
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.