Number of the records: 1
Competition policy and market leaders
- 1.0314843 - NHÚ 2009 RIV CZ eng J - Journal Article
Maci, Ilir - Žigić, K.
Competition policy and market leaders.
[Konkurenční politika a vůdci trhu.]
CERGE-EI Working Paper Series. -, č. 375 (2008), s. 1-29. ISSN 1211-3298
R&D Projects: GA MŠMT LC542
Institutional research plan: CEZ:AV0Z70850503
Keywords : competition policy * market leaders * innovation
Subject RIV: AH - Economics
http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp375.pdf
We study potential loss in social welfare and changes in incentives to invest in R&D that result when the market leading firm is deprived of its position. We show that under plausible assumptions like free entry or repeated market interactions there is a social value of market leadership.
Studujeme potenciální ztrátu v bohatství společnosti a změny v motivaci provádět výzkum a vývoj v případě, kdy se zbavíme vůdce na trhu. Ukazujeme, že v případě určitých rozumných podmínek, jako je volný vstup či opakovaná tržní interakce má vůdce na trhu společenský význam. Jeho mechanické odstranění může být pro společnost škodlivé.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0165227
File Download Size Commentary Version Access Wp375.pdf 0 444 KB Publisher’s postprint open-access
Number of the records: 1