Number of the records: 1  

Competition policy and market leaders

  1. 1.
    0314843 - NHÚ 2009 RIV CZ eng J - Journal Article
    Maci, Ilir - Žigić, K.
    Competition policy and market leaders.
    [Konkurenční politika a vůdci trhu.]
    CERGE-EI Working Paper Series. -, č. 375 (2008), s. 1-29. ISSN 1211-3298
    R&D Projects: GA MŠMT LC542
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70850503
    Keywords : competition policy * market leaders * innovation
    Subject RIV: AH - Economics
    http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp375.pdf

    We study potential loss in social welfare and changes in incentives to invest in R&D that result when the market leading firm is deprived of its position. We show that under plausible assumptions like free entry or repeated market interactions there is a social value of market leadership.

    Studujeme potenciální ztrátu v bohatství společnosti a změny v motivaci provádět výzkum a vývoj v případě, kdy se zbavíme vůdce na trhu. Ukazujeme, že v případě určitých rozumných podmínek, jako je volný vstup či opakovaná tržní interakce má vůdce na trhu společenský význam. Jeho mechanické odstranění může být pro společnost škodlivé.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0165227

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Wp375.pdf0444 KBPublisher’s postprintopen-access
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.