Number of the records: 1  

Viewer sampling and quality signaling in a television market

  1. 1.
    0312918 - NHU-C 2009 RIV CZ eng J - Journal Article
    Celik, Levent
    Viewer sampling and quality signaling in a television market.
    [Sledování ukázek a naznačování kvality na televizním trhu.]
    CERGE-EI Working Paper Series. -, č. 363 (2008), s. 1-23. ISSN 1211-3298
    Institutional research plan: CEZ:MSM0021620846
    Keywords : information disclosure * tune-ins * television station
    Subject RIV: AH - Economics
    http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp363.pdf

    This paper analyzes a single television station’s choice of airing tune-ins (preview advertisements). I consider two consecutive programs located along a unit line. If the sampling cost is sufficiently low, the unique perfect Bayesian equilibrium (PBE) exhibits no tune-ins. Otherwise, the unique PBE involves a tune-in unless the two programs are too dissimilar. When the programs are also quality-differentiated, the willingness to air a tune-in, and thus to disclose location information, may be sufficient to signal high quality without any dissipative advertising.

    Tento článek analyzuje rozhodování jedné televizní stanice o vysílání upoutávek (tzv. “tune-ins”). Uvažuji dva po sobě následující pořady umístěné na jednotkové úsečce. Pokud je cena za sledování prvních minut dostatečně nízká, jednoznačný perfektní Bayesovský rovnovážný bod (PBE) neobsahuje upoutávky. Jinak PBE zahrnuje upoutávky, pokud ovšem oba pořady nejsou příliš rozdílné. Pořady se mohou lišit i v kvalitě, přičemž je-li mezi nimi kvalitativně velký rozdíl, ochota vysílat upoutávky, a tudíž odhalit polohu, může být dostatečná k naznačení vysoké kvality bez zbytečné propagace.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0163865

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Wp363.pdf0451.3 KBPublisher’s postprintopen-access
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.