Number of the records: 1
Self-reputation and perception of reputation
- 1.0091168 - NHÚ 2008 RIV CZ eng J - Journal Article
Cho, Junghun
Self-reputation and perception of reputation.
[Sebe-reputace a vnímání reputace.]
CERGE-EI Working Paper Series. -, č. 343 (2007), s. 1-36. ISSN 1211-3298
R&D Projects: GA MŠMT LC542
Institutional research plan: CEZ:AV0Z70850503
Keywords : self-control * self-reputation * time inconsistency
Subject RIV: AH - Economics
http://www.cerge.cuni.cz/pdf/wp/Wp343.pdf
This paper examines how the belief of decision maker regarding his ability to keep a resolution and his belief regarding what others think of him affect his actions. Higher self-reputation increases future payoff but higher perception of reputation can either increase or decrease it for an individual who has a strong ability to keep a resolution.
Tato studie zkoumá, jak představy jedince o jeho schopnosti dodržet vlastní předsevzetí a jeho představy o tom, co si o této jeho schopnosti myslí okolí, ovlivňují jeho chování. Pro jedince se silnou schopností dodržet svá předsevzetí vede vyšší sebe-reputace ke zvýšeným budoucím výplatám, ale vyšší vnímání reputace může vést ke zvýšení i snížení budoucí výplaty.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0151831
File Download Size Commentary Version Access Wp343.pdf 1 353.1 KB Publisher’s postprint open-access
Number of the records: 1